Amed flyktet med båt fra Tyrkia: nå lærer han seg norsk mens han steller planter

  • Kunde: Månefestivalen
  • Kampanjeperiode: Juni 2018
  • Målgruppe: Festivalgjengere med øko-fokus.
  • Format: Native-artikkel og sosiale medier
  • Avis: Fredriksstad Blad

Månefestivalen er en festival med dype røtter i Fredrikstad. De er opptatt av miljø, økologi og samfunn, og i Månegartneriet har de hvert år et samarbeid med Fredrikstad Internasjonale Skole. Her får elevene, som er flyktninger og asylsøkere med ulik bakgrunn, muligheten til å jobbe èn dag i uka. Alt som produseres i Månegartneriet brukes på festivalen som dekor, mat og planter for salg. Vi dro til Månegartneriet og ble bedre kjent med en av elevene som jobbet der. I tillegg snakket vi mye med Torill Frydenlund, som var primus motor i festivalen.

Se kampanjen her:

“Nå lærer han seg norsk mens han steller planter”

Filtrer caser
Lokalt
Nasjonalt

Velg Region

Agder/Telemark
Follo/Østfold
Haugalandet
Nordland/Troms/Finnmark
Oslo/Akershus
Romerike/Innlandet
Vestfold/Buskerud
Vestlandet

Velg Bransje

Bank, finans, forsikring
Bil og motor
Bolig og eiendom
Elektronikk og teknologi
Etater og organisasjoner
Hage og uterom
Helse, skjønnhet, velvære
Mat og dagligvare
Næringsliv
Politiske partier
Reise og opplevelser
Retail
Stilling ledig
Tjenester, underholdning og kultur
Transport
Utdanning