Amed flyktet med båt fra Tyrkia: nå lærer han seg norsk mens han steller planter

  • Kunde: Månefestivalen
  • Kampanjeperiode: Juni 2018
  • Målgruppe: Festivalgjengere med øko-fokus.
  • Format: Native-artikkel og sosiale medier
  • Avis: Fredriksstad Blad

Månefestivalen er en festival med dype røtter i Fredrikstad. De er opptatt av miljø, økologi og samfunn, og i Månegartneriet har de hvert år et samarbeid med Fredrikstad Internasjonale Skole. Her får elevene, som er flyktninger og asylsøkere med ulik bakgrunn, muligheten til å jobbe èn dag i uka. Alt som produseres i Månegartneriet brukes på festivalen som dekor, mat og planter for salg. Vi dro til Månegartneriet og ble bedre kjent med en av elevene som jobbet der. I tillegg snakket vi mye med Torill Frydenlund, som var primus motor i festivalen.

Se kampanjen her:

“Nå lærer han seg norsk mens han steller planter”