Coop rydder Norge

  • Kunde: Coop
  • Kampanjeperiode: Mai 2018
  • Målgruppe: Miljøbevisste kunder, Coop-medlemmer og Coop-ansatte
  • Format: Stillbilder, video, display, Facebook, Snapchat, Instagram

«Coop rydder Norge» var en nasjonal kampanje mot plastforsøpling i marine områder. 130 Coop-butikker over hele landet delte ut ryddeutstyr som hansker og sekker, og det ble satt opp returpunkter for plastsøppel. Målet var å engasjere kunder og medlemmer til å delta i ryddeaksjoner, engasjere ansatte og skape oppmerksomhet om plastforsøpling.

På grunn av sitt unike lokale nettverk av innholdsprodusenter, ble Spray valgt som samarbeidspartner for å bistå Coop med å fortelle de gode og engasjerende historiene rundt kampanjen. Spray fotograferte engasjerte butikkansatte over hele landet, og produserte aktuelle videofilmer underveis i kampanjen.

Se kampanjen her:

Extra (Valestrand)

Facebook: Tromsø

Facebook: Sele, Hellestøstrendene