Fredriksten Festning som internasjonal kulturarena

  • Kunde: Halden kommune
  • Målgruppe: Lokalbefolkningen i Halden
  • Format: Native digitalt, Facebook
  • Avis: Halden Arbeiderblad

Halden kommune har et samarbeid med Forsvarsbygg der de ser på mulighetene for å utvikle Fredriksten Festning som internasjonal kulturarena. I den forbindelse ønsket de å komme i kontakt med haldenserne, for å få tips og innspill til hva man kan gjøre av ulike aktiviteter, arrangementer, faste tilbud og så videre.

Vi ble med på befaring på festningen og laget en innholdsmarkedsføringsartikkel med bilder og tekst der vi forklarte hva som var ønskene og planene. Samtidig laget vi et enkelt spørreskjema med 7 punkter som vi oppfordret leseren til å benytte for å sende inn sine tanker og innspill. Dette ble flittig brukt av leserne, hele 75 personer valgte å svare på ett eller flere av punktene, og kommunen sitter nå med en haug av tips de kan se nærmere på. På denne måten er haldenserne involvert i hva som skal utvikles ved byens stolthet.

Se kampanjen her:
Nå søker de råd fra haldenserne: – Hva vil vi med festningen?