Kampen mot det grå

  • Kunde: Citroën
  • Kampanjeperiode: September 2017
  • Format: Native-artikler, banner, Facebook, print
  • Avis: Fredriksstad Blad, Moss Avis, Sarpsborg Arbeiderblad

Om kampanjen:

Hvordan øke lokal oppmerksomhet for en internasjonal merkevare? Med maling og optimisme kommer man langt på vei.

Tre byjubileer og mye optimisme lokalt i Fredrikstad, Moss og Sarpsborg dannet bakteppe for Citroënkampanjen. De lokale forhandlerne i hver sin by ledet vei for Citroën med sitt engasjement og kjærligheten til hver sin by. For å formidle Citroëns verdier (fargerik, leken, kreativ, bl.a.) etterlyste forhandlerne i hver sin annonseartikkel en grå, kjip vegg de kunne male, som et bidrag til et levende sentrum og den lokale optimismen. Resultatet ble vist frem i tradisjonelle banner- og printannonser, hvor en C3 ble fotografert foran veggen.

Se kampanjen her:
“Feirer Fredrikstad med å male vegg”

“Bruker farger som kjærlighetserklæring til Sarpsborg”

“Citroën-forhandler teller ned til byjubileet med malingsspann”