Øyhopping med Hvalerferga

  • Kunde: Østfold kollektivtrafikk
  • Kampanjeperiode: Juni/juli 2019
  • Målgruppe: Østfoldinger
  • Format: 2 x native digital og video
  • Avis: Fredriksstad Blad, Moss Avis, Sarpsborg Arbeiderblad

Østfold kollektivtrafikk kom til Spray med et ønske om å promotere Hvalerferga og konseptet øyhopping på Hvaler til lokalbefolkningen. De hadde et ønske om at folk i nærmiljøet skulle få øynene opp for hva de har like utenfor døra si og opplyse og forklare hvor enkelt man kan komme seg til øyene utenfor Skjærhalden. Videre ønsket de også å øke kjennskapen om at det er Østfold kollektivtrafikk som drifter Hvalerferga. Vi pitchet idéer og landet på to artikler med video.

I første artikkel blir vi kjent med fergeskipper Peter Parmer som har kjørt ferga på Hvaler i mange år. Han forteller om livet på Hvaler og kommer med anbefalinger til rutevalg når det kommer til øyhopping. Artikkel og video skaper en nysgjerrighet til hva man kan oppleve på Hvaler, samtidig som den opplyser og informerer gjennom et personlig møte med fergeskipperen.

I andre artikkel og video gir vi mer informasjon om hva man kan oppleve på de ulike øyene Hvalerferga går til. I et møte med Maya Nilsen får vi både personlige historier og gode opplysninger.

Se kampanjen her:

Artikkel 1: «Dra på øyhopping i sommer: – Når du kommer til Søndre Sandøy, står tiden nesten helt stille»

Artikkel 2: «Fra øy til øy på Hvaler: – Vakre Hvaler gir meg gåsehud»

Filtrer caser
Lokalt
Nasjonalt

Velg Region

Agder/Telemark
Follo/Østfold
Haugalandet
Nordland/Troms/Finnmark
Oslo/Akershus
Romerike/Innlandet
Vestfold/Buskerud
Vestlandet

Velg Bransje

Bank, finans, forsikring
Bil og motor
Bolig og eiendom
Elektronikk og teknologi
Etater og organisasjoner
Hage og uterom
Helse, skjønnhet, velvære
Mat og dagligvare
Næringsliv
Politiske partier
Reise og opplevelser
Retail
Stilling ledig
Tjenester, underholdning og kultur
Transport
Utdanning